Sunday, April 24, 2016

Eker I Run 2015

Eker I Run 13.09.2015

Sabah sağanak yağmur ile başlayan gün, bana yarışta da havanın yağmurlu olacağını düşündürmüştü.
Minik adımlar yarışı 09:00 gibi başlayacağı için evden erken çıkıp yarış alanına ulaştık, yağmur dinmişti. Arabayı park edip Eker meydan'daki cafelerden birine yerleştik. Yarışa iki aile olarak gitmiştik, artık geleneksel hale gelen bu koşunun en güzel yanı da arkadaşlarla oradaki mekanalarda tüm gün birlikte oturup vakit geçirilebiliyor olması, bu sene de gelenek bozulmadı ve iki aile olarak başlayan ortam gittikçe kalabalıklaştı.
Saat 09:00'a doğru minik adımlar koşusu için oğlum Levin'i ve onun arkadaşı Cem'i ısındırmaya başladım. Tabi Levin hemen gaza gelip kendini yorduğu için minik adımlar yarışının 200.metresinde direk yürüme moduna geçti :) Beraber yarışı bitirip madalyasını aldık. İlk madalya, ilk heyecan, seneye tekrar deneyecek.
IMG-20150913-WA0025
Fotoğraf: Sevtap Şahin
Çocukların yarışından sonra ben de ısınmaya başladım, hafif tempo meydanda olabilecek en büyük turu atarak, hızlı başlayacak olan yarış öncesi bacakları açmak istedim. Sonrasında da yarışın başlamasına 5 dakika kala kalabalığa karışıp ortalarda bir yerde kendi pozisyonumu aldım.
Start verildi, ilk 2.5 km hafif tırmanış olduğu için burada çok hızlanmadan ortalama bir tempo ile devam ettim, amacım tırmanış sonrası yokuş aşağı hızlanmaktı. Öyle de yaptım. İniş bitince çok uzun bir tırmanışın olduğunu biliyordum o yüzden enerjimi çok harcamadan tırmanışa geldim, bulutlar gitmiş güneş tepede yükselmeye başlamıştı. Oflayıp poflayıp hızlı koşup kesilenler ve yürüme moduna geçenler görüyordum ama durmamalıydım. Baktım yokuş bitecek gibi değil pace 6:00-6:30 civarı, benimle aynı hızda koşan bir abiye takıldım ve beraber koşmaya başladık, birbirimizi yokuş boyunca çektik. Sonunda tırmanış bitince tekrar hızlandım. Bir gün öncesinden saate 05:00 pace'lik ghost runner(hayalet koşucu)* kurmuştum arada göz ucuyla o ne durumda diye bakıyordum. Hayalet koşucu yokuşlarda farkı açıyordu, inişlerde de ben ona yaklaşıyordum.
Gölgede kalmaya çalışarak hızla koşarken geri dönen koşucular gelmeye başladı. Bi süre geçenleri alkışlayarak kaçıncı sırada olduklarını söyledim, çok gaza gelmişim :) . Ben de yarı noktayı geçip geri dönüşe başladım, ama bir gariplik vardı, saatteki km göstergesi 6.9 gibi birşey gösteriyordu, içimden "ee hani parkur 15km'ydi dedim", anlaşılan dönüş noktasını bu sene daha geriye almışlardı. Neyse, önümde uzun bir iniş vardı, orayı da olabildiğince hızla inip son tırmanışa başladığımda yine o abiyle karşılaştık. Selamlaşıp beraber koşmaya başladık. Son 2,5km'ye geldiğimizde (5k dönüşü) tırmanış bitip finişe kadar sürecek olan tatlı iniş başlamıştı.
FB_IMG_1442602011377
Fotoğraf: Eker I Run Team (sanırım)
Saatteki hayalet koşucunun hala gerisindeydim ama fark gittikçe kapanıyordu. Yarıştaki koşu arkadaşıma hadi biraz daha hızlanalım dedim ama o biraz daha geriden gelmeyi tercih etti. Ben artık son 500 metreye girmiştim ve hayalet koşucuya yetişmişmeme az kalmıştı. Nihayet son 50 metre ona yetiştim ve geçtim, yani amacım olan ortalama 05:00 dak/km pace'i yakalamıştım (13.85km @01:09:08)
11999076_10154241499742576_8457636617173646240_n
Fotoğraf: Barış Gider
Sonuçlar: http://racetecresults.com/results.aspx?CId=16389&RId=70
*Ghost Runner (Hayaley Koşucu): Koşu saatlerinde, sizin ayarladığınız pace'de koşacak hayali bir koşucu tanımlayabiliyorsunuz. Böylece hedeflediğiniz pace'den ne kadar (kaç metre) uzakta olduğunuzu takip edebilirsiniz. Garmin saatlerde bildiğim kadarı ile bu olay "virtual partner" diye geçiyor, Suunto Ambit için ise "ghost runner" application'ları var değişik pace'ler için.Suunto movescount.com web sitesini biraz kurcalarsanız istediğiniz pace'e ayarlı hayalet koşucuları kendiniz de belirleyebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment